tDCS يکي از روش هاي غيرتهاجمي (يعني چيزي وارد بدن نمي شود) تحريک مغز است که با استفاده از جريان الکتريکي ضعيف و پيوسته اثر خود را به جا مي گذارد. اين جريان الکتريکي پيوسته تحريک پذيري نوروني را در نواحي خاص مغز افزايش يا کاهش مي دهد. اين تغيير در تحريک پذيري نوروني به تغيير در عملکرد مغز منجر مي شود و امروزه کاربرد گسترده اي در اختلالات نورولوژيکي و روانپزشکي پيدا کرده است. سابقه کاربرد اين روش درماني حدوداً به 100 سال قبل باز مي گردد. 

 در اين روش درماني دو الکترود با توجه به اختلال مورد نظر روي قسمتي از سر قرار مي گيرند. يکي از الکترودها داراي بار مثبت و ديگري داراي بار منفي است. جرياني که شدت آن بين 2- 1 ميلي آمپر متغير است بين الکترودها برقرار شده و بخشي از آن از طريق جمجمه وارد مغز مي شود. جريان الکتريکي وارد شده به مغز قادر است فعاليت سلولهاي مغزي را تحت تاثير قرار داده و از اين طريق اثرات درماني به جا بگذارد. 


موارد كاربرد:


از اين وسيله براي عنوان درمان افسردگي ،اضطراب ، بي خوابي ، سردردهاي ميگرني ،دردهاي مزمن ، بازتواني سکته مغزي ، اختلالات تکلمي که به دنبال سکته مغزي ايجاد شده ، وزوزگوش ، آسيب هاي ناشي از ضربه نخاع ، کاهش اشتها ، تقويت حافظه دربيماري آلزايمر بکار ميرود و در مورد خانم هاي حامله اي که از بيماري افسردگي رنج ميبرند وبعلت محدوديت در مصرف داروي ضد افسردگي نمي توان به آنها دارو تجويز کرد بهترين وبي ضررترين وسيله دراين مورد انتخاب tdcs است چون هيچگونه عوارض جانبي ندارد.

 

دريافت وقت جلسه درمان: 36288068- 36288069– 035

captcha
عضویت در خبرنامه